Excel 2


ÎNCHIDEREA PROGRAMULUI

Se execută click pe butonul de închidere al programului  sau se execută secvenţa File\Exit din bara de meniuri.


PREZENTAREA INTERFEŢEI GRAFICE

În momentul în care lansezi aplicaţia Excel se deschide o fereastră de lucru care are următoarea componenţă:

TERMENI DE BAZĂ ŞI DEFINIŢII

Există câţiva termeni consacraţi pe care îi vei întâlni uzual şi despre care trebuie să ai cunoştinţă:

n     Registru de calcul sau fişierul de lucru (Workbook)

n      Foaie individuală de calcul (Worksheet sau Sheet)

n     Bara de titlu (title bar)

n     Bara de meniuri (menu bar)

n     Bara standard (standard bar)

n     Bara de formatare (formatting bar)

n     Bara de adrese (adress bar)

n     Bara de instrumente (tool bar)

n     Zona de lucru

n     Bara de stare (status bar)

n     Barele derulante (scroll bars)

Registrul de calcul este un fişier creat cu aplicaţia Excel şi permite calculul tabelar.

Fereastra de deschidere Excel prezintă un registru de calcul gol, având numele Book1,Book2, etc., numele depinzând de numărul de ferestre noi au fost create în ziua respectivă.

Un registru de calcul este format din foi individuale de calcul, fiecare dintre acestea putând conţine date. Faptul că un registru de calcul conţine mai multe foi de calcul permite păstrarea la un loc a datelor care au legătură între ele fără a mai fi nevoie să le păstrezi în fişiere diferite (ceea ce ar îngreuna foarte mult găsirea şi prelucrarea lor).

Obs:

Iniţial registrul de calcul conţine 3 foi de calcul goale (Sheet1, Sheet2, Sheet3)  dar, ulterior, pot fi adăugate mai multe foi. Deplasarea la o altă foaie de lucru decât cea curentă se face prin apăsarea etichetei aferente.

Foaia individuală de calcul este formată din maxim 256 de coloane şi 65.536 de linii.

Coloanele au etichete dispuse în partea superioară a ferestrei documentului, notate de la A la Z şi continuând cu AA, AB … AZ ş.a.m.d.

Liniile sunt numerotate de la 1 la 65.536 în partea din stânga a ferestrei registrului de calcul.

Celula este elementul de bază al unei foi individuale de calcul şi este dată de intersecţia unei linii cu o coloană . Celula este unitatea fundamentală pentru stocarea datelor.

Obs:

Fiecare celulă îşi capătă denumirea prin această intersecţie, iar referirea la ea se face printr-o referinţă la o celulă (cell reference) .

Celula activă este celula selectată care este înconjurată de un chenar negru. Aceasta este celula care arată unde se află punctul de inserare la un moment dat şi care poate fi editată la acel moment (locul unde se pot introduce date).

Bloc (range) este o noţiune care se referă la un grup dreptunghiular de celule selectate.

Domeniul (discontinous range) este format din mai multe celule sau blocuri de celule selectate.

Adresa reprezintă referinţa unei celule (E5) şi, în acest caz, este dată de litera coloanei şi numărul rândului cu care se intersectează coloana, sau poate defini un bloc şi atunci este dată de adresa primei celule din colţul din stânga sus şi adresa ultimei celule din dreapta jos despărţite prin semnul : (D5:E9).

Exemplu:

Adresa celulei aflată la intersecţia coloanei E cu linia 5 este indicată ca fiind celula E5.

Etichetele de foi de calcul (sheet tabs) se află în partea inferioară a fiecărei foi de calcul şi permit identificarea fiecărei foi din registrul de calcul.

Bara de titlu (title bar) se află în partea superioară a foii de lucru  şi afişează icoana aplicaţiei  , numele aplicaţiei, numele registrului de calcul  , butoanele de minimizare   şi maximizare/restaurare / ale ferestrei de calcul şi butonul de închidere a aplicaţiei .

Bara standard (standard bar) conţine butoane cu pictogramele aferente unora dintre comenzile cele mai uzuale recunoscute de aplicaţia Excel.

Bara de meniuri (menu bar) conţine toate comenzile recunoscute de aplicaţia Excel.

Bara de formate (formatting bar) oferă posibilitatea de aplicare rapidă a diferite formatări.

Bara de adrese (adress bar) îţi permite să adresezi  rapid o adresă de celula sau de domeniu sau să inserezi formule. Are 2 elemente componente şi anume:

n     casuţa de adrese

n     bara de formule

Bara de instrumente (toolbar) este un nume generic acordat pentru aproximativ 20 de bare de diferite tipuri. Barele standard, de formate şi de adrese sunt bare componente ale barei de instrumente şi prezenţa lor este obligatorie în cadrul ferestrei aplicaţiei.

Zona de lucru este formata din linii şi coloane şi este zona unde se introduc datele  şi se efectuează calculele.

Bara de stare (status bar) se află în partea inferioară a ferestrei de lucru şi afişează informaţii utile asupra stării aplicaţiei la momentul respectiv.

Barele derulante (scroll bars) îţi permit să navighezi în interiorul unei foi de calcul (să ai acces la toată informaţia care nu este vizibilă la un moment dat pe ecran).

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s