M-am indragostit ….


curiozitati


… de el !!!🙂 Probabil va intrebati cine este personajul din imagine . Ei bine dragii mei este o „mica” larva de matase .  Dar nu una oarecare ci una dintre cale mai prezioase . Stiu ca are un aspect de monstrulet dar mi se pare asa de dulce… O sa va spun cateva curiozitati despre el . Consuma frunze de iasomie in cantitati uriase (de 4 ori greutatea corpului sau la o masa🙂 ) , se numeste in latina si -Bombix mori- , ajunge la maturitate la o lungime de 6 cm (pleaca de la 2 mm) , greutatea sa pe parcursul vietii creste de 6ooo de ori iar lungimea de 8000 (un gigant). Cand ajunge la maturitate incepe sa produca matasea (cu aproximatie 1800 de m de fir) . Exista 120 de specii de larve de matase dar din cauza insecticidelor o mare parte din ele sunt pe cale de disparitie .

Nu-i asa ca dacaa va uitati mai mult timp la el incepe sa va placa ? E asa de ciudat…🙂 Sper sa nu il visati in noaptea asta🙂

28 thoughts on “M-am indragostit ….

  1. Da… este o larva interesanta. Chiar nu stiam despre existenta ei.

    P.S.
    Ai ID meu mai sus😛

  2. Seamana cumva cu ala din Monsters vs Aliens, nu? Doar ca ala s-a transformat in fluture, la final… pe cat e larva de urata, pe atat e matasea de faina. Deja ma gandesc la niste chestii care implica matase😀

  3. mie a inceput sa-mi placa de cand am vazut poza… fara sa citesc articolul :D…

    ce tare e dracu’ :))
    inca ma uit la el… de 3 minute… O.o

  4. E dragut.Adica…personal pot trece peste aspectul de ganganie ”feroce” pentru ca imi plac animalutele astea mai curioase.Si mai ales…face matasea,asta conteaza;))

  5. la urma urmei nu-mi da senzatia de ceva urat pt simplu fapt ca nu pare real, pare de plush😀 concord si cu DianaEmma pare si 3d :d oricum din articolul tau extrag o morala, frumusetea e relativa si nu trebuie sa fii frumos pt a face/crea ceva frumos🙂

  6. ori m-am uitat eu la prea multe tampenii, ori zozo are dreptate… si cam seamana cu poirot😀

  7. E haios tare! Îţi dai seama, să crească ăsta cît un cîine, să trebuiască să-l plimbi, să facă toate ale lui… Ce bani ai face! Şi cîtă mătase! L-aş modifica genetic, ar creşte cît o uzină şi am ieşi din criza economică, chiar şi cu preţul de a intra în aia de nervi…🙂

  8. Umm, privit din profil nu pare atât de monstruos😛 . Și apoi, de ce să-l privim prin microscop? În mărime..naturală, e chiar drăgălaș😆

  9. Zdrang! Te-ai indragostit!😆 O pisica sau un caine sau un guinez sau perus n-ar fi mai la indemana?

Lasă un răspuns

