Nisip


Nisipul este o roca sedimentara clasica „sfaramata ” . La stadiul actual a ajuns datorita eroziunii , a ploilor suprasaturate de ioni si a scheletului diverselor organisme marine.

Cam asta ar fi definitia de tip „Wikipedia” . Dar ceea ce nu stiam este ca nisipul se foloseste in industrie la fabricarea metalului , a  sticlei si a  microprocesoarelor in siliciu .

Dar nu despre asta vroiam sa va  vorbesc ci despre mitul nisipului miscator . Deseori ma gandeam la acest fenomen si nu reuseam sa il inteleg . Azi am cautat mai multe despre argument si am aflat ca in realitate lucrurile sunt diverse . Intr-adevar  poti „afunda” in acest amestec de nisip , apa, argila si namol dar doar daca nu intri in panica , si nu faci miscari brusche .

Acest efect  „mobil” se creaza datorita granulelor extrem de fine si rotunde si a prezentei permanente de apa intre acestea . Aceste nisipuri nu reusesc sa devina compacte iar un sock cum ar fi un pas uman poate crea fenomenul numit „quick”  si anume pierderea echilibrului si scufundarea corpului.

Din cauza densitati corpului mult mai ridicata decat cea a nisipului acesta nu se poate scufunda complet .  (Nu-i adevarat ca sunt mortale asa cum de obicei vedem in filme , doar daca prin absurd  esti singur si ramai  zile intregi fara ajutor ) .

Foarte periculoase sunt in schimb nisipurile miscatoare sub apa cum ar fi cele din zona Mont S. Michel sau Morecambe in Marea Britanie . Sunt periculoase pentru ca risti sa ramai blocat sub apa pe o lunga perioada de timp, cateodata prea lunga pentru a putea fi salvat😦

12 thoughts on “Nisip

  1. Eu am senzaţia că mă mişc uneori prin nisipuri mişcătoare şi când păşesc peste o zi sau alta din viaţa mea. Dar de dus la fund, nu mă duc… Ce faci Hime, nu dormi?????

  2. traim intr-o continua miscare… perceputa sau neperceputa de simtzuriele noastre, uneori pervertite… ce ar conta un pic de miscare sau lipsa ei intre firele de nisip??? nimic… mai ales daca nu esti acolo implicat in miscarea lor…
    se misca insa nisipuri in sufletul uman… producand catastrofe zilnice… devenite banale… cotidiene… doar subiecte de stiri…
    as vrea sa fiu un vant… care prin adiere sa adun apa din nisip… sau nisipul din apa… in asa fel ca sufletul sa ramana nu doar curat dar si sigur… as vrea…a s vrea… as vrea… sa fiu… as vrea…
    ovi

  3. Incearca Ovi ! Poate ca o sa reusesti !
    Cristian mi se intampla deseori ca somnul sa mi se scufunde in nisip iar eu sa nu pot sa-l salvez😦

  4. In afara acestor intrbuintari pe care le-ai amintit si tu in articol, am folosit, si se foloseste nisipul si in operatiunea de sablaj, (pentru necunoscatori, jet de nisip fin sub presiune, folosit in industria auto si nu numai la curatzat tabla de rugina, vopsea…etc exemplu) …super cool daca atingi jetu’ ala de nisip, te taie de nu te vezi😀 , fara echipament de protectie nu se lucreaza!
    ________________
    @bl000g
    „Hmmm… Voi incerca sa calc apa.”

    Sa nu lasi urme!😉
    ________________
    @ Dolcianu Florin Ionut
    wooooow…🙂
    __________________
    @ ovi ! foarte „deep” man !

    ____________________
    @sometimeiwasachild . Crede-ma iti va placea, daca conjunctura te-ar gasi postata pe un jezlong cu un „mai-tai” in mana, ochelari de soare … urmarind pe ascuns patratelele de pe abdomenul unor tipi bine „lucrati fizic”🙂 jucand volei la 10 metri de tine! zi-mi ca ma injel! hihihi
    ________________________
    On topic : prefer sa vad la tv decat sa experimentez pe pielea mea, daca ma sufoc sau nu !😀

  5. @Md2002 unde?!unde?!Unde?!Ai mila,am auzit ceva de ” patratelele de pe abdomenul unor tipi bine ”😳😀😀
    Sincer,nu imi place nisipul.Ma limitez doar la pasitul pe el pe plaja🙂

  6. Tu n-ai avut senzatia ca pasesti pe nisipuri miscatoare?
    Eu am avut-o de multe ori, dar se pare ca am putut jongla cu firicelele care-mi alunecau sub talpi…

Lasă un răspuns

