Curiozitati despre mare


Pentru ca este vara si  pentru ca incepe perioada concediului am sa va spun cateva curiozitati despre mare (adunate de pe net🙂 ) .

Stiati de ce apa de mare are un gust sarat ? Eu nu !!! Asa ca azi am cautat si am descoperit ca in perioada erelor geologice raurile , ploile si marea au consumat rocile tranzitate . Sarurile minerale continute in acestea s-au  depozitat in apa marina . Intr-un litru de apa marina sunt circa 35 de gr de sare .

Stiati ca valurile marii nu se misca inainte si inapoi ??? Cand e agitata marea avem impresia ca valurile vin inspre noi si ca se misca inainte . In realitate nu este asa . Apa marii se misca in sus si in jos . Are aceeasi miscare pe care o are o minge atunci cand o lasi sa cada .

Stiti de ce se misca apa marii ??? Din cauza curentilor de aer(numiti si curenti marini) in proportie de 80 % .  Restul de 20 % este efectul rotatiei pamantului .

12 thoughts on “Curiozitati despre mare

  1. He he, uite ca de faza cu apa sarata nu stiam,dar de celelalte doua da:P Nu de alta da’ cand am fost la mare acu vreo 2 ani, am avut un tip in grup care era obsedat de mare si toata ziua palavragea diverse chestii despre mare…fara sa vreau le-am retinut😛

  2. foarte bune informatiile..mai ales de ce apa marii este sarata..de multe ori m-am intrebat in sinea mea dar mi-a fost „greu” sa dau un search pe google🙂

  3. Si asa eu nu merg la mare dar e bine sa mai stiu si cate ceva. Mersi de informatie😉

  4. Foarte interesant ceea ce ne-ai spus… se zice ca omul cat traieste invata si iata ca am mai adaugat cateva informatii in capsorul nostru si ni s-a mai raspuns la cateva intrebari care, cu totii ni le-am pus macar o data! Mersic!

  5. Iti sugerez sa rectifici denumirea de curenti marini, acestia au alta sursa decit miscarea aerului. Curentii marini provin din diferentele de temperatura dintre Ecuator si Poli, pe scurt.

Lasă un răspuns

