Nubia


Nubia este o regiune care cuprinde Egiptul meridional ,dea lungul raului Nil si a parti setentrionale a Sudanului .

„Nubia” deriveaza din antica limba egiptiana  „Nwb”, si inseamna aur ( a primit aceasta denumire pt ca pretiosul metal se gaseste in cantitati masive in aceasta zona).

Nubia, a fost botezata asa in epoca romana,si a fost guvernata pentru 4 secole (1500-1100 a.C ) de egiptieni , ea mai era numita si tara Kust , iar pamanturile ei ofereau mirodenii pretioase , avoriu si sclavi . In secolul VIII a.C nubianii au reusit sa subjuge dominatorii lor chiar daca s-au adaptat culturii egiptiene .

Nubia a  avut contacte comerciale cu Romani si a fost crestinata sub Giustiniano . Dupa mai bine de 2000 de ani de relativa independenta , regiunea a fost cucerita de arabi si succesiv islamizata de mameluci .In 1820 a fost ocupata militar de Egipt pana la sfarsitul XIX si a fost comandata de musulmanul Mahdi. In cursul secolului XX  cunostintele despre civilizatia Nubiana au crescut cu ajutorul campaniilor arheologice .

15 gânduri despre &8222;Nubia&8221;

  1. Ce chestie tare…:> :D…bravo…:D…imi place continutul….:D…adica textul :))……auzi…lasami id tau de mess…:) …vreau sa te intreb ceva..:)

  2. Ale o sa scriu si despre insulele alea care noua ne plac atat de mult ! Saychese o sa iti trimit un mail !

  3. imi place de tine ca ai inceput sa tratezi si alte subiecte. ultima data cand cineva m-a facut nebun, stii ce a facut: a inceput sa planga. de ce? inca nu stiu sigur, dar cred pt ca o parasise

  4. eu sunt mai de moda veche, so cum esti cu altul eu iti spun doar sa iti sarut mana si iti sarut laba mainii 🙂

  5. hime, referitor la comentul postat pe bbpingu.weblog.ro:
    daca tu ai face asa atunci eu imi doresc ca tu sa fii ea, si sa te iubesc pe tine asa cum o iubeam atunci pe ea 😦

  6. azi totul imi pare schimbat, viata insa merge inainte, iar tu prin comentul lasat de tine ma face sa imi fie greu sa exprim prin cuvinte ceea ce simt
    timpul ce a trecut ne desparte, as vrea sa o sarut cum a facut-o prima data ca sa inteleaga cat imi lipsea atunci., chiar si acum
    sa simt parfumul ei, sa sp ca nu va mai pleca

Lasă un răspuns

